Adverteren op Instagram

Met adverteren op Instagram kun je een aanzienlijk bereik realiseren. Het platform heeft maar liefst 7,8 miljoen gebruikers in Nederland. Instagram heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt en is nog steeds populair. Het platform biedt dezelfde advertentiehulpmiddelen als Facebook (via Meta) waardoor je campagnes op dezelfde manier kunt instellen, uitvoeren en volgen. Interesse om Instagram mee te nemen in jouw online marketing pakket? Lees verder!

Verschillende soorten advertenties op Instagram

Instagram is een zeer geschikt platform om zakelijk in te zetten voor het vergroten van de naamsbekendheid en populariteit van je bedrijf. Maar wie bereik je met advertenties op Instagram? Met adverteren op Instagram kun je mensen bereiken die jou nog niet volgen. Dit kan met foto’s, video’s of met reels, die tegen redelijk lage tarieven worden getoond aan je doelgroep. Een advertentie op Instagram herken je aan het woord ‘gesponsord’.

Er zijn verschillende soorten advertentiemogelijkheden op Instagram:

  1. Foto-advertenties
  2. Story-advertenties
  3. Video-advertenties
  4. Carrousel-advertenties
  5. Collectie-advertenties
  6. Advertenties op de pagina “Verkennen” (Explore)
Online marketing werkzaamheden

De voordelen van adverteren op Instagram

De effectiviteit van adverteren op Instagram hangt af van de doelstelling van je bedrijf of merk. Wil je merkbekendheid genereren? Meer verkeer naar je website leiden? Of juist directe sales? Zorg ervoor dat jouw doelstellingen duidelijk zijn, zodat je een advertentie kunt instellen die bij je past. Er zijn verschillende voordelen van adverteren op Instagram:

  1.  Je bereikt een groot aantal (nieuwe) klanten
    Zoals we al eerder aangaven, Instagram heeft enorm veel gebruikers! De meeste hebben misschien nog nooit van jouw organisatie of merk gehoord. Dit biedt veel kansen!
  2. Nauwkeurige targetting
    Met Instagram adverteren heb je – net zoals op Facebook – veel targetingopties om je advertenties aan de gewenste doelgroep te tonen. Je kunt bijvoorbeeld targetten op locatie, demografische gegevens, interesses en gedrag.
  3. Natuurlijke weergave
    Een advertentie op je tijdlijn, story of reel ziet er bijna hetzelfde uit als een organische post. Hierdoor lijkt het op het eerste oog niet meteen een advertentie, wat zorgt voor een positieve gebruikerservaring en een hogere betrokkenheid bij je advertentie.

Instagram Ads x Digital Divers?

Heb je besloten dat je jouw naamsbekendheid naar een hoger niveau wilt tillen door Instagram Ads  of andere social media advertenties uit te besteden? We gaan graag voor je aan de slag! Wanneer je jouw online advertenties aan ons uitbesteedt, kun je rekenen op maatwerkplannen die volledig zijn afgestemd op jouw doelstellingen. We starten eerst met een nulmeting en vanuit daar maken we een plan van aanpak. Per kwartaal maken we een rapportage om de voortgang bij de houden.

Samen werken met Digital Divers betekent samenwerken met online marketeers én creatives. Daarnaast vinden wij betrokkenheid ontzettend belangrijk. Daarom werken wij doorgaans bij onze opdrachtgevers op locatie.

 

Google Ads uitbesteden

Samen

werken?

Samen werken meDigital Divers betekent samenwerken met online marketeers én creatives. Daarnaast vinden wij betrokkenheid ontzettend belangrijk. Daarom werken wij doorgaans bij onze opdrachtgevers op locatie.

Onze passie is jouw online succes. Samen met ons jouw online marketing induiken? Bel ons via 024 78 20 005 of mail naar info@digitaldivers.nl