Crossmedia campagne voor West-Brabant
Werkt Door
De opdrachtgever
West-Brabant Werkt Door
Branche
Overheid
Diensten
Creatief concept Google Ads | Social Ads
Platform
Facebook, Instagram & Google
De doelstelling
Om kansrijke beroepen onder de aandacht te brengen in West-Brabant, is een crossmediale campagne ingericht. Het doel van de campagne was tweeledig: mensen in West-Brabant enthousiasmeren voor kansrijke beroepen (1) én ze contact op laten nemen met West-Brabant Werkt Door voor meer informatie (2).
Het resultaat
In het eerste kwartaal van 2023 hebben 301 West-Brabanders contact opgenomen met West-Brabant Werkt Door. 166 geïnteresseerden hebben telefonisch contact opgenomen en 135 mensen via een aanvraag op de website.
Doelgroep van de campagne
West-Brabant Werkt Door richt zich op mensen in West-Brabant die graag (weer) aan het werk willen, maar dat – vanwege diverse redenen – nog niet kunnen. Bijvoorbeeld omdat ze bepaalde scholing nodig hebben of een bepaald certificaat vereist is. Bij West-Brabant Werkt Door kunnen ze terecht voor loopbaanadvies of andere werkgerelateerde vragen.
Creatief
concept
Laagdrempelig & positief
In de campagne lag de focus op kansrijke beroepen in West-Brabant. Met de campagne moedigen we de doelgroep aan een stap te zetten door héél concreet te maken wat die stap precies is: ‘Is één van je wensen, werken met mensen?’ Daarbij geven we hulp over hoe je die stap precies zet: ‘Bel, we helpen je wel’. Simpel en concreet dus!
Uitrol in West-Brabant
Deze campagne is in het eerste kwartaal van 2023 crossmediaal uitgerold in West-Brabant. In een crossmediale aanpak versterken owned, shared, earned & paid kanalen elkaar. Communicatiemiddelen die zijn ingezet zijn: persberichten, online campagnes op Facebook & Instagram, Google Ads, poster en video in Basic Fits. Voor optimale conversie zijn landingspagina’s per sector ingericht én is een speciale campagne voicemail opgenomen. Wekelijks is de campagne geanalyseerd en bijgestuurd.
Uitrol in West-Brabant
Deze campagne is in het eerste kwartaal van 2023 crossmediaal uitgerold in West-Brabant. In een crossmediale aanpak versterken owned, shared, earned & paid kanalen elkaar. Communicatiemiddelen die zijn ingezet zijn: persberichten, online campagnes op Facebook & Instagram, Google Ads, poster en video in Basic Fits. Voor optimale conversie zijn landingspagina’s per sector ingericht én is een speciale campagne voicemail opgenomen. Wekelijks hebben we de campagne geanalyseerd en bijgestuurd.
Anne de Jong & Laura Sietinga
Digital Divers voor dit project
Anne & Laura werkte samen aan dit project. Anne was de projectmanager en eerste aanspreekpunt voor West-Brabant Werkt Door. Zij heeft de grote lijnen uitgezet en de aanpak ontwikkeld. Voor het uitrollen van de online campagne, heeft digital specialist Laura haar ondersteund. Zij verzorgde – naast de monitoring – ook voor copy & content op de social media kanalen van West Brabant Werkt Door.