Online campagne voor NVVP
De opdrachtgever
Nederlandse Vereniging voor Parodontologie
Branche
Zorg
Diensten
Google ads, socials ads, campagne
Platform
Instagram & Facebook
De doelstelling
Het NVvP – Nederlandse Vereniging voor Parodontologie – moedigt jongeren aan om goed voor hun tandvlees te zorgen. Een gezonde mond vereist meer dan alleen tandenpoetsen; een goede mondgezondheid omvat ook de zorg voor het tandvlees. Daarom lanceerden wij – in samenwerking met Campaign Company – de campagne “Roze en krachtig is prachtig”. Deze campagne is specifiek gericht op het creëren van bewustwording rondom gezond tandvlees en het belang van het onderhouden ervan.
Het resultaat
Met een bereik van meer dan 70.000 mensen, overtrof de campagne de verwachtingen. Bovendien waren de prestaties van de campagne indrukwekkend: de gemiddelde kosten per klik waren gunstig en het doorklikpercentage lag ver boven het gemiddelde. Het succes van de campagne heeft het NVvP aangemoedigd om deze tweemaal per jaar te herhalen: een campagne voorafgaand aan ‘De dag van het tandvlees’ en een najaarscampagne.
Doelgroep van de campagne
De campagne richtte zich op volwassen Nederlanders in de leeftijdsgroep van 18 tot 45 jaar. Hoewel deze doelgroep breed is, lag de nadruk vooral op jongeren. Daarom zetten wij online kanalen zoals Facebook en Instagram in om hen te bereiken en te betrekken bij het belang van een goede mondgezondheid en het behoud van gezond tandvlees.
Mandy van der Mond
Digital Diver voor dit project
Onze online content specialist Mandy liet door middel van haar expertise de campagne succesvol verlopen. Hoe? Ze schreef de copy voor de advertenties, ontwikkelde de inhoud voor de landingspagina en beheerde de advertentiekanalen en campagnes. Door nauwlettend de prestaties te monitoren, kon Mandy tijdig bijsturen om de effectiviteit van de campagne te maximaliseren.